LPP rozpoczyna budowę centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim
W styczniu 2021 roku LPP rozpocznie budowę centrum dystrybucyjnego na terenie gminy Brześć Kujawski. Inwestycja o wartości około 200 mln zł jest jednym z kluczowych projektów polskiego producenta odzieży w zakresie wzmacniania i rozwoju logistyki. Prace budowlane potrwają do końca przyszłego roku, a uruchomienie centrum planowane jest na pierwszy kwartał 2022 roku. W początkowej fazie funkcjonowania obiektu firma przewiduje zatrudnienie 500 pracowników. Docelowo planowane jest utworzenie 1000 miejsc pracy.
Budowa centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim jest kolejnym krokiem w rozwoju sieci logistycznej LPP, wspierającej ekspansję biznesową firmy, zarówno w obszarze handlu stacjonarnego, jak i e-commerce. Nowy obiekt umożliwi dywersyfikację operacji logistycznych gdańskiej spółki i odciążenie głównego Centrum Dystrybucyjnego LPP w Pruszczu Gdańskim. Dzięki uruchomieniu nowego obiektu, polski producent odzieży podwoi dotychczas dostępne moce operacyjne sieci zaopatrzenia i dystrybucji.
Realizacja inwestycji zlokalizowanej na terenie Brzeskiej Strefy Gospodarczej będzie przebiegać etapowo. Przekazanie terenu do dyspozycji generalnego wykonawcy planowane jest najpóźniej do 15 stycznia 2021 roku. Budowa obiektu, instalacja automatyki magazynowej oraz zatowarowanie centrum potrwa około 12 miesięcy. Uruchomienie centrum dystrybucyjnego inwestor planuje na pierwszy kwartał 2022 roku.
– Budowa nowego centrum dystrybucyjnego ma dla nas strategiczne znaczenie dlatego cieszymy się, że po czasie zamrożenia, możemy ogłosić rozpoczęcie realizacji tej inwestycji. Jednocześnie, jako firma odpowiedzialna, przykładamy ogromną wagę do kwestii bezpieczeństwa i komfortu społeczności, w których działamy. Zdajemy sobie sprawę, że budowa centrum może wiązać się z niedogodnościami dla okolicznych mieszkańców, jednak razem z generalnym wykonawcą dołożymy wszelkich starań, aby jej przebieg był jak najmniej uciążliwy – komentuje Sebastian Sołtys, dyrektor ds. logistyki LPP. – Przy wsparciu władz gminy Brześć Kujawski, chcemy także pozostawać w stałym kontakcie z mieszkańcami. Jest to dla nas szczególnie istotne w obliczu pandemii, gdy otwarta komunikacja ma ogromne znaczenie dla wspólnego bezpieczeństwa – zapewnia Sebastian Sołtys.
Organizacja ruchu wokół inwestycji została zaplanowana tak, aby transport maszyn budowlanych odbywał się wyłącznie drogami krajowymi i wojewódzkimi. Trasy przejazdu w sąsiedztwie pobliskich domostw oraz instytucji publicznych zostaną ograniczone do minimum.
W ramach przeciwdziałania COVID-19, oprócz standardowych procedur bezpieczeństwa, na terenie placu budowy wprowadzone zostaną dodatkowe środki ochronne, zgodnie z aktualnymi wytycznymi służb sanitarnych.
– W ostatnich latach razem z LPP udało nam się zrealizować wiele wspólnych projektów społecznych i edukacyjnych. Jesteśmy przekonani, że z takim samym zaangażowaniem, z jakim spółka wspiera gminę i jej mieszkańców, będzie troszczyć się o bezpieczny przebieg prac. Ze swojej strony deklarujemy pełne wsparcie i cieszymy się, że mimo trudnej sytuacji związanej z pandemią COVID-19 inwestycja ta zostanie zrealizowana z korzyścią dla LPP i całej społeczności naszej gminy – komentuje Burmistrz Brześcia Kujawskiego, Tomasz Chymkowski.
Powierzchnia centrum dystrybucyjnego LPP w Brześciu Kujawskim wyniesie 75 tys. m2, w tym 65 tys. m2 zajmie magazyn, natomiast 10 tys. m2 – powierzchnia biurowa i techniczna. W budynku, oprócz systemów automatycznych, zastosowane zostaną rozwiązania zwiększające efektywność energetyczną oraz ograniczające wpływ pracy obiektu na lokalny ekosystem. Na dachu budynku planowany jest montaż instalacji fotowoltaicznych o łącznej mocy 1,5 MW. W pierwszej fazie funkcjonowania w centrum zatrudnienie znajdzie około 500 osób. Docelowo, powstać ma nawet 1000 miejsc pracy. Rekrutacja rozpocznie się w trzecim kwartale 2021 roku.
LPP SA jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Przez ponad 25 lat z sukcesem prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając dziś kolekcje na 25 rynkach,
w tym w tak prestiżowych stolicach jak Londyn, Berlin, Tel Awiw czy Moskwa. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Posiada sieć ponad 1700 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni ponad 1 mln m2. Oferta online kolekcji marek dostępna jest na 29 rynkach. W oparciu o globalną sieć zaopatrzenia, polski producent odzieży dystrybuuje rocznie przeszło 265 mln sztuk odzieży na 3 kontynenty. LPP pełni też ważną rolę tworząc miejsca pracy dla ponad 24 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.