|
Przypominamy, że podatnicy nie prowadzący działalności gospodarczej oraz podatnicy prowadzący działalność gospodarczą opodatkowaną na zasadach ogólnych zeznania podatkowe za 2021 rok powinni złożyć do 02 maja 2022 roku ( w związku z tym, że ustawowy termin 30.04. przypada w sobotę)
- Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) przygotowała dla podatników nie prowadzących działalności gospodarczej rozliczenia roczne w usłudze Twój e-PIT.
Do 02 maja 2022 r. podatnicy mogą zweryfikować i zmodyfikować lub zatwierdzić swoje rozliczenia w usłudze Twój e-PIT. Potem KAS automatycznie zaakceptuje zeznania PIT-37 i PIT-38, które przygotowała na podstawie podsiadanych danych. Dzięki temu PIT będzie złożony w terminie nawet jeżeli podatnik nie podejmie żadnych działań.
Rozliczenie roczne PIT-36 (w przeciwieństwie do rozliczenia PIT-37 i PIT-38), nie zostanie automatycznie zaakceptowane z upływem 02 maja 2022 r. Należy pamiętać, aby sprawdzić i uzupełnić to rozliczenie, a następnie je zaakceptować i pobrać Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).
Dostęp do usługi Twój e-PIT możliwy jest wyłącznie przez e-Urząd Skarbowy, na stronie podatki.gov.pl.
Wszelkie informacje związane z rozliczeniem podatku PIT za 2021 r., podatnicy znajdą na stronie podatki.gov.pl w dedykowanej zakładce: Twój e-PIT.
Oprócz rozliczenia rocznego PIT w usłudze Twój e-PIT, podatnicy mogą korzystać również z systemu e-Deklaracje na stronie podatki.gov.pl.
- Przedsiębiorcy mogą wysłać PIT poprzez system e-Deklaracje.
Twój e-PIT oraz system e-Deklaracje działają przez całą dobę i można z nich korzystać na dowolnym urządzeniu podłączonym do internetu.
Ilość zeznań podatkowych za 2021 rok złożonych do dnia 29.03.2022 r. włącznie.
PIT-28 – 5.966szt. ( w tym 4.732 szt. e-deklaracji) – termin upłynął 28.02.2022 r.
- PIT-37– 138 szt. na 78.690 szt. spodziewanych tj. ok. 43 % (w tym 30.962 szt. e-deklaracji)
- PIT-36 – 971 szt. 7.900 szt. spodziewanych tj. ok. 38 % (w tym 2.783 szt. e-deklaracji)
- PIT-36L – 891 na 2.604 szt. spodziewanych tj. ok. 34 % (w tym 878 szt. e-deklaracji)
- PIT-38 – 406 na 1.188 szt. spodziewanych tj. ok. 34 % (w tym 354 szt. e-deklaracji)
- PIT-39 – 81 na 287 szt. spodziewanych tj. ok. 28 % (w tym 40 szt. e-deklaracji)
Informacje w zakresie wypełniania zeznań podatkowych podatnicy mogą uzyskać telefonicznie:
- podatnicy nie prowadzący działalności gospodarczej – pod numerami 54 42-32-211,
54 42-32-212, 54 42-32-264, 54 42-32-179 - podatnicy prowadzący działalność gospodarczą opodatkowaną na zasadach ogólnych oraz opodatkowaną zryczałtowanym podatkiem dochodowym od przychodów ewidencjonowanych – pod numerami: 54 42-32-202; 54 42-32-204; 54 42-32-206;
54 42-32-207; 54 42-32-208; 54 42-32-273; 54 42-32-266; 54 42-32-210; 54 42-32-255; - podatnicy uzyskujący dochody zagraniczne pod numerem 54 42-32-157;
Sala Obsługi w budynku Urzędu Skarbowego we Włocławku przy ul. Okrzei 72B dostępna jest dla klientów:
- w poniedziałki w godz. od 8:00 do 18:00
- oraz od wtorku do piątku w godz. 8.00 do 15.00.
Istnieje także możliwość skorzystania z wystawionej w przedsionku urny, do której można wrzucać wypełnione zeznania podatkowe.
Przypominamy:
Wiele spraw w urzędzie skarbowym można załatwić bez wychodzenia z domu za pośrednictwem strony podatki.gov.pl lub telefonicznie.
W sytuacjach, w których istnieje konieczność osobistej wizyty w urzędzie należy pamiętać, że jest ona możliwa po wcześniejszym umówieniu się i rezerwacji terminu
i godziny. Najprościej zrobić to przez internet za pomocą elektronicznego formularza, dostępnego na stronie podatki.gov.pl. Umożliwia to szybkie i komfortowe załatwienie spraw, bez konieczności stania w kolejkach i z zachowaniem środków ostrożności.
Podatnik, który chce umówić się na wizytę w Urzędzie Skarbowym we Włocławku może to zrobić :
- elektronicznie
Logując się na stronę rezerwacyjną : https://wizyta.podatki.gov.pl/
Po zalogowaniu się na w/w stronie należy wybrać panel: województwo kujawsko-pomorskie, a następnie wybrać – Urząd Skarbowy we Włocławku.
Po wybraniu Urzędu należy postępować wg poniższego schematu:
- Zarezerwować wizytę wybierając rodzaj sprawy, datę i godzinę, w której podatnik może przyjść do urzędu. Następnie należy podać swoje dane.
- Odebrać pocztę e-mail, jeżeli uprzednio zostanie przez podatnika podany jej adres. Podatnik otrzyma informację potwierdzającą rezerwację wizyty ze wszystkimi szczegółami. Warto tę informację wydrukować i mieć ze sobą podczas wizyty. Po podaniu maila podatnik otrzyma także link do ankiety , w której będzie mógł wypowiedzieć się odnośnie jakości obsługi w US.
- Przyjść do urzędu na godzinę wskazaną w rezerwacji i udać się do miejsca wskazanego szczegółowo w potwierdzeniu rezerwacji.
Jeśli podatnik wie, że z jakiegoś powodu nie może skorzystać z zarezerwowanej wcześniej wizyty, prosimy aby ją odwołał telefonicznie, dzięki temu inna osoba będzie mogła szybciej załatwić swoją sprawę.
- telefonicznie
Dla rezerwacji wizyty w Urzędzie Skarbowym we Włocławku dedykowane są dwa numery telefonów: 54 423-21-10 oraz 54 423-21-11
- podczas osobistej wizyty w urzędzie w punkcie umawiania wizyt
w Urzędzie Skarbowym we Włocławku wizytę można zarezerwować na Sali Obsługi na stanowiskach D1 oraz D2.
Ważne!
Nie potrzebujesz umawiać wizyty w urzędzie, aby zostawić dokument w urnie (bez potwierdzenia odbioru) lub otrzymać potwierdzenie na swojej kopii w punkcie podawczym.
Jeżeli chcesz wyjaśnić wątpliwości dotyczące złożonego dokumentu – umów wizytę na stronie wizyta.podatki.gov.pl
Jak to wygląda w praktyce?
Jeśli potrzebujemy zaświadczenia, chcemy rozliczyć nabyty spadek, złożyć deklarację, potwierdzić profil zaufany lub zarejestrować kasę fiskalną, to w systemie rezerwacyjnym wybierzemy temat takiego spotkania i w e-mailu potwierdzającym zostaniemy poinformowani, gdzie w urzędzie będzie na nas czekał pracownik, który nas obsłuży.
Potwierdzenie rezerwacji przychodzi na adres e-mail podatnika, jeśli go podał lub poprzez sms na numer telefonu komórkowego podatnika, jeśli go podał.
Jeżeli zdarzy się, że klient nie umówi wizyty, a mimo to przyjdzie do urzędu, poproszony zostanie o dokonanie rezerwacji w punkcie „Umawianie wizyt” zlokalizowanym w urzędzie.
Jakie korzyści daje nam e-rejestracja?
Możliwość rezerwowania wizyt przez Internet ma przede wszystkim ułatwiać klientom załatwianie ich spraw. Z kolei dzięki wprowadzeniu zasady, że bezpośrednio w siedzibie urzędu obsługiwani są wyłącznie klienci umówieni, unikniemy kolejek co z pewnością powinno poprawić komfort obsługi, ale i bezpieczeństwo podatników.
Ponadto mamy większą możliwość dostosowania zasobów urzędu do potrzeb podatników, ponieważ większe siły możemy skierować na te usługi, które cieszą się największym zainteresowaniem.
KLIENT UMÓWIONY, KTÓRY PRZYBYŁ PUNKTUALNIE NA WIZYTĘ, MA PIERWSZEŃSTWO OBSŁUGI
Zachęcamy wszystkich podatników do zdalnych form kontaktu: poprzez e-PUAP, telefonicznie lub na e-mail Urzędu Skarbowego we Włocławku: us.wloclawek@mf.gov.pl .
Jeżeli jednak konieczna jest osobista wizyta podatnika w Urzędzie należy wcześniej zarezerwować tę wizytę wg podanych powyżej zasad.