Wykonawca obwodnicy Lubrańca zrealizował już ponad 80 procent zakresu rzeczowego inwestycji. Od podstaw powstał pięciokilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej omijający Lubraniec od zachodu. Na połączeniu z drogą wojewódzką nr 270 w miejscowościch Borek oraz Lubraniec-Parcele powstały ronda. Wkrótce wykonawca ułoży na jezdniach w obrębie skrzyżowań ostatnią ścieralną warstwę nawierzchni. Poza tym prowadzone są ostatnie prace brukarskie związane ze ścieżką pieszo-rowerową, którą zaprojektowano wzdłuż centralnej części obwodnicy (w rejonie miejscowości Piaski).
Gotowy jest również most na Zgłowiączce pomiędzy miejscowościami Borek i Brzezina. To pięcioprzęsłowy obiekt o długości blisko 140 metrów. Wykonawca zamontował bariery i zabezpiecza skarpy przyczółków. Do końca roku planuje także umocnić brzegi rzeki w obrębie mostu. Poza tym cała droga zostanie odpowiednio oznakowana i wyposażona w elementy poprawiające bezpieczeństwo. Zrealizowany zostanie także zielony zakres inwestycji związany z nasadzeniami drzew, krzewów oraz zakładaniem trawników. Zakończenie wszystkich robót planowane jest do końca roku.
W trakcie przebudowy jest również 7-kilometrowa droga łącząca Brześć Kujawski z Lubrańcem. Jezdnia jest wzmacniana do przenoszenia obciążeń rzędu 11,5 tony na oś. Oznacza to, że będzie zdecydowanie bardziej odporna na powstawanie uszkodzeń i kolein. Trasa zyskuje też pobocza, zatoki autobusowe, nowe oznakowanie i bariery. Ta inwestycja jest również współfinansowana ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Łączny koszt przedsięwzięcia szacowany jest na ok. 30 mln zł. Zaawansowanie rzeczowe prac przekracza 55%. Zakończenie zadania planowane jest w połowie przyszłego roku.
Obwodnica Lubrańca w liczbach
- długość – 5,3 km
- szerokość jezdni – 8 m z opaskami bitumicznymi
- szerokość poboczy gruntowych – 1,5 m
- wartość inwestycji – 64,43 mln złotych